Kurzy ATAC

Úvod / Ako sa u nás študuje / Živý tréning - dinosaury našej doby?

Živý tréning - dinosaury našej doby?

Alternatívne výživové smery

Ako človek narodený v minulom tisícročí a odchovaný školským systémom minulého režimu som zvyknutý na živý kontakt s vyučujúcim. Nie že by som mal čokoľvek proti moderným výukovým systémom postavených na on-line platformách. Práve naopak. Valcujú nás vymoženosti a možnosti informačného veku as ohľadom na princíp vývoja by sme boli sami proti sebe, keby sme v tomto smere nedržali krok.

Keď som na začiatku tohto storočia začínal s prednáškovou a konzultačnou činnosťou, z ktorých postupne vznikli kurzy, ani vo sne ma nenapadlo, že o pár rokov budem čeliť vlne záujmu o štúdium z pohodlia domova.

A nie je sa čo diviť:

  • Kto by odolal lákavej možnosti sadnúť si na učenie v okamihu, keď má práve čas, prípadne mozog naštartovaný smerom k prijímaniu a vstrebávaniu nových informácií?
  • Nemusíme sa stláčať v lavici s ostatnými poslucháčmi a tlačiť si zadnicu na tvrdej stoličke.
  • Nie je nutné cestovať „cez pol sveta“ a riskovať dopravné zápchy a neskoré príchody .

Tieto a mnohé ďalšie dôvody odrádzajú v dnešnej dobe stále viac potenciálnych záujemcov o rozširovanie znalostí zaužívaným spôsobom.

On-line štúdium, ktoré je postavené na možnosti študovať podľa vlastného časového harmonogramu, ponúka naopak nemálo výhod. Ako človek „odkojený“ off-line výukovými systémami s nutnosťou počúvať prednášajúcich, ktorí sa medzi sebou „prali“ o tituly „uspávač hadov“ či „cholerický agresor“, viem, ako veľmi lákavá je predstava nikam nejazdiť a prispôsobiť si študijný život svojim vlastným predstavám. Na prvý pohľad to teda vyzerá, že sa karty obrátili jasne daným smerom.

Aj napriek tomu, že sa s celým tímom snažíme držať krok s dobou, viem, že som v oblasti výučby jednoducho „stará škola“. Racionalita mi hovorí, že on-line systémy majú dnes „zelenú“. A štatistiky v oblasti záujmu o konkrétne kurzy to jednoznačne potvrdzujú. Napríklad pred troma rokmi bol pomer medzi študentmi v živých a on-line kurzoch približne 80:20. Dnes je to presne naopak.

Pocitovo ale viem, že živé školenie, teda osobný kontakt s lektorom a možnosť diskusie na témy, ktoré ma aktuálne zaujímajú, on-line štúdium nahradí len sčasti. Tu je niekoľko dôvodov:

  • Energia každej živej akcie je neoznámiteľná a cez on-line systémy neprenosná.
  • Možnosť skákať vyučujúcemu do reči a pýtať sa na to, čo hneď potrebujem vedieť, cez on-line Poradňu nezrealizujeme.
  • Zdieľať vlastné skúsenosti s ostatnými študujúcimi je možné tiež iba naživo.

Kurz Poradca pre výživu , o ktorý je študijne najväčší záujem, trpí všetkými vyššie popísanými „neduhmi“. Stále viac ľudí má záujem študovať z domu . Je samozrejme pochopiteľné, že zahraniční študenti , prípadne ľudia s komplikáciami v oblasti cestovania, nemajú ani inú možnosť a pre nich je tak výber formy kurzu úplne jasný. Zostávajúca väčšina ale voľbu má. Smelo až drzo budem tvrdiť, že sú sami proti sebe, keď idú cestou menšieho odporu. Aj keby som sa snažil akokoľvek, nie je v mojich silách koncipovať on-line verziu tohto kurzu tak, aby skutočne plnohodnotne nahradila jeho dištančný náprotivok, ktorého súčasťou sú každomesačné živé školenia . Predtočené videozáznamy , ktorými v on-line Poradcovi suplujeme živé prednášky, majú svoj nemalý význam, ale živé stretávania a osobný kontakt s lektorom a ostatnými študentmi nahradiť nevedia.

V čom spočívajú najväčšie rozdiely?

  • Sú minimálne dvakrát dlhšie ako videozáznam.
  • Aj napriek jasne danému programu sa živé prednášky pri každom turnuse uberajú informačne trochu iným smerom. Ten nie je riadený mojou maličkosťou, ale naopak študentmi. Riešime tu témy, ktoré ich skutočne zaujímajú a majú potrebu sa v týchto smeroch rozvíjať ďalej.
  • S ohľadom na komorné prostredie týchto akcií sa vždy dostane na všetky otázky.
  • Na živých stretnutiach je vždy priestor na simuláciu reálnej poradenskej činnosti. Oproti tomu v on-line kurze nemám ako lektor možnosť naživo ukázať, ako môže prebiehať poradenstvo vo výžive v praxi.

V tomto smere som povinný tvrdiť, že dištančná verzia Poradca pre výživu je predsa len o stupienok hodnotnejšia, než „pohodlnejšia“ on-line forma. A to hovorím s plným vedomím toho, že on-line verzia Poradca je predajni oveľa úspešnejší.

Mgr. Martin Jelínek

Mgr. Martin Jelínek

Mgr. Martin Jelínek

Čo hovoria o štúdiu naši absolventi

Ing. Jitka Jedličková

Zdvorilo ďakujem za možnosť vzdelávať sa od Mgr. Martina Jelínka, štúdium pre mňa bolo veľmi prínosné. Pre mňa, pretože som veľmi pracovne vyťažená, bola najväčšia výhoda onlinového štúdia. Lekcie sú prepracované, usporiadané a kladne hodnotím výukovú hru ZOF a myšlienkové mapy, vďaka ktorým som si lepšie lekcia zapamätala. Počas tohto štúdia som si uvedomila, že všetko záleží aj na psychike človeka a vďaka tomu som sa rozhodla študovať ďalší kurz a tým je "Sila myšlienky". Ešte raz veľmi ďakujem za možnosť vášho štúdia a teším sa na ďalšie kurzy, ktoré pripravujete.

JUDr. Martina Mikolajczyková

V snahe získať informácie o zdravom spôsobe stravovania a jeho možného začlenenia do života našej rodiny som získala z rôznych zdrojov veľa informácií, ale neboli ucelené a občas nedávali zmysel. Riešenie som našla v tomto kurze. Veľmi si cením ďalšie nadstavbové kurzy, ktoré vzdelanie významne prehlbujú.

Milena Suchá

Ako diabetik a človek trpiaci potravinovými intoleranciami, ktorý dlhodobo nenachádzal odpovede v ordináciách lekárov, som začala pátrať po ucelenom súbore informácií na internete. Kurz Poradca pre výživu a suplementáciu bol pre mňa jasnou voľbou z hľadiska referencií absolventov a navyše cenovo dostupný. Poskytol mi však vo výsledku oveľa viac informácií, než som očakávala. Veľmi pozitívne hodnotím aj možnosť vyskúšať si tvorbu jedálnych lístkov v aplikácii ZOF. Online kurz nebol zďaleka len o čítaní informácií, ale bol doplnený o prednášky pána Mgr. Jelínka ao komunikácii s ním. Kedykoľvek som potrebovala niečo dovysvetliť alebo s niečím poradiť, pán Jelínek v krátkej chvíli a vždy trpezlivo reagoval prostredníctvom e-mailu. Oceňujem tiež, že hoci ide o kurz poradenstva v oblasti suplementácie, poskytnuté informácie žiadnym spôsobom nepropagovali konkrétne značky doplnkov stravy. Užitočný bol pre mňa aj spôsob pravidelného testovania získaných znalostí, ktorý ma v pozitívnom slova zmysle donútil informácie nielen čítať, ale snažiť sa ich tiež zapamätať. Ďakujem :-)