Úvod / Ako sa u nás študuje / Živý tréning - dinosaury našej doby?

Ako človek narodený v minulom tisícročí a odchovaný školským systémom minulého režimu som zvyknutý na živý kontakt s vyučujúcim. Nie že by som mal čokoľvek proti moderným výukovým systémom postavených na on-line platformách. Práve naopak. Valcujú nás vymoženosti a možnosti informačného veku as ohľadom na princíp vývoja by sme boli sami proti sebe, keby sme v tomto smere nedržali krok.
Keď som na začiatku tohto storočia začínal s prednáškovou a konzultačnou činnosťou, z ktorých postupne vznikli kurzy, ani vo sne ma nenapadlo, že o pár rokov budem čeliť vlne záujmu o štúdium z pohodlia domova.
A nie je sa čo diviť:
Tieto a mnohé ďalšie dôvody odrádzajú v dnešnej dobe stále viac potenciálnych záujemcov o rozširovanie znalostí zaužívaným spôsobom.
On-line štúdium, ktoré je postavené na možnosti študovať podľa vlastného časového harmonogramu, ponúka naopak nemálo výhod. Ako človek „odkojený“ off-line výukovými systémami s nutnosťou počúvať prednášajúcich, ktorí sa medzi sebou „prali“ o tituly „uspávač hadov“ či „cholerický agresor“, viem, ako veľmi lákavá je predstava nikam nejazdiť a prispôsobiť si študijný život svojim vlastným predstavám. Na prvý pohľad to teda vyzerá, že sa karty obrátili jasne daným smerom.
Aj napriek tomu, že sa s celým tímom snažíme držať krok s dobou, viem, že som v oblasti výučby jednoducho „stará škola“. Racionalita mi hovorí, že on-line systémy majú dnes „zelenú“. A štatistiky v oblasti záujmu o konkrétne kurzy to jednoznačne potvrdzujú. Napríklad pred troma rokmi bol pomer medzi študentmi v živých a on-line kurzoch približne 80:20. Dnes je to presne naopak.
Pocitovo ale viem, že živé školenie, teda osobný kontakt s lektorom a možnosť diskusie na témy, ktoré ma aktuálne zaujímajú, on-line štúdium nahradí len sčasti. Tu je niekoľko dôvodov:
Kurz Poradca pre výživu , o ktorý je študijne najväčší záujem, trpí všetkými vyššie popísanými „neduhmi“. Stále viac ľudí má záujem študovať z domu . Je samozrejme pochopiteľné, že zahraniční študenti , prípadne ľudia s komplikáciami v oblasti cestovania, nemajú ani inú možnosť a pre nich je tak výber formy kurzu úplne jasný. Zostávajúca väčšina ale voľbu má. Smelo až drzo budem tvrdiť, že sú sami proti sebe, keď idú cestou menšieho odporu. Aj keby som sa snažil akokoľvek, nie je v mojich silách koncipovať on-line verziu tohto kurzu tak, aby skutočne plnohodnotne nahradila jeho dištančný náprotivok, ktorého súčasťou sú každomesačné živé školenia . Predtočené videozáznamy , ktorými v on-line Poradcovi suplujeme živé prednášky, majú svoj nemalý význam, ale živé stretávania a osobný kontakt s lektorom a ostatnými študentmi nahradiť nevedia.
V čom spočívajú najväčšie rozdiely?
V tomto smere som povinný tvrdiť, že dištančná verzia Poradca pre výživu je predsa len o stupienok hodnotnejšia, než „pohodlnejšia“ on-line forma. A to hovorím s plným vedomím toho, že on-line verzia Poradca je predajni oveľa úspešnejší.
Mgr. Martin Jelínek
Mgr. Martin Jelínek
Hana Vašíčková
Mojím snom je užiť si život v zdraví. To bol tiež jeden z dôvodov, prečo som sa rozhodla absolvovať kurz výživového poradenstva. Keď som objavila kurzy ATAC, bolo rozhodnuté. A rozhodne neľutujem! Najviac oceňujem možnosť online štúdia a systém - myšlienkové mapy, vďaka ktorým bolo učenie hrou , ďalej poskytnuté zázemie a možnosť nadstavbových kurzov.
Renáta Havlová
Kurz pána Jelínka som si nevybrala náhodou. Chcela som získať ucelený prehľad nielen o stravovaní a produktoch zdravej výživy, ale aj o tom, ako funguje naše telo a ako sa naň pozerá nielen klasická medicína, ale aj tradičná čínska medicína a áyurvéda. Kurz je nabitý informáciami a je pravda, že ich budem ešte chvíľu vstrebávať, avšak moje očakávania nadmieru splnil.
Roman Kořínek
Už nejaký čas sa zaujímam o výživu v zmysle obohatenia jedálnička o nutrične hodnotnú stravu. Kurz „Poradca pre výživu a suplementáciu“ som si vybral vďaka osobnosti lektora – Mgr. Martina Jelínka, ktorého prácu sledujem už piatym rokom. Kurz mi pomohol pochopiť širšie súvislosti, ako medzi všeobecne známymi faktami, tak aj medzi stavmi (pocity), ktoré zažíva moje telo v rôznych fyzických režimoch a fázach dňa. Študenti kurzu sú nielen vyučovaní a zásobovaní zaujímavými informáciami, ale sú aj vedení metódou „viac uhlov pohľadu“ na jednu problematiku, čo považujem za veľkú devízu kurzu (lektora) – obohacujúcu a použiteľnú vo všetkých smeroch ľudského myslenia. Vďaka kurzu som zistil, že pohľad na problematiku výživy môže byť odborný a jednoduchý zároveň.