Kurzy ATAC

Úvod / Ako sa u nás študuje / Živý tréning - dinosaury našej doby?

Živý tréning - dinosaury našej doby?

Alternatívne výživové smery

Ako človek narodený v minulom tisícročí a odchovaný školským systémom minulého režimu som zvyknutý na živý kontakt s vyučujúcim. Nie že by som mal čokoľvek proti moderným výukovým systémom postavených na on-line platformách. Práve naopak. Valcujú nás vymoženosti a možnosti informačného veku as ohľadom na princíp vývoja by sme boli sami proti sebe, keby sme v tomto smere nedržali krok.

Keď som na začiatku tohto storočia začínal s prednáškovou a konzultačnou činnosťou, z ktorých postupne vznikli kurzy, ani vo sne ma nenapadlo, že o pár rokov budem čeliť vlne záujmu o štúdium z pohodlia domova.

A nie je sa čo diviť:

  • Kto by odolal lákavej možnosti sadnúť si na učenie v okamihu, keď má práve čas, prípadne mozog naštartovaný smerom k prijímaniu a vstrebávaniu nových informácií?
  • Nemusíme sa stláčať v lavici s ostatnými poslucháčmi a tlačiť si zadnicu na tvrdej stoličke.
  • Nie je nutné cestovať „cez pol sveta“ a riskovať dopravné zápchy a neskoré príchody .

Tieto a mnohé ďalšie dôvody odrádzajú v dnešnej dobe stále viac potenciálnych záujemcov o rozširovanie znalostí zaužívaným spôsobom.

On-line štúdium, ktoré je postavené na možnosti študovať podľa vlastného časového harmonogramu, ponúka naopak nemálo výhod. Ako človek „odkojený“ off-line výukovými systémami s nutnosťou počúvať prednášajúcich, ktorí sa medzi sebou „prali“ o tituly „uspávač hadov“ či „cholerický agresor“, viem, ako veľmi lákavá je predstava nikam nejazdiť a prispôsobiť si študijný život svojim vlastným predstavám. Na prvý pohľad to teda vyzerá, že sa karty obrátili jasne daným smerom.

Aj napriek tomu, že sa s celým tímom snažíme držať krok s dobou, viem, že som v oblasti výučby jednoducho „stará škola“. Racionalita mi hovorí, že on-line systémy majú dnes „zelenú“. A štatistiky v oblasti záujmu o konkrétne kurzy to jednoznačne potvrdzujú. Napríklad pred troma rokmi bol pomer medzi študentmi v živých a on-line kurzoch približne 80:20. Dnes je to presne naopak.

Pocitovo ale viem, že živé školenie, teda osobný kontakt s lektorom a možnosť diskusie na témy, ktoré ma aktuálne zaujímajú, on-line štúdium nahradí len sčasti. Tu je niekoľko dôvodov:

  • Energia každej živej akcie je neoznámiteľná a cez on-line systémy neprenosná.
  • Možnosť skákať vyučujúcemu do reči a pýtať sa na to, čo hneď potrebujem vedieť, cez on-line Poradňu nezrealizujeme.
  • Zdieľať vlastné skúsenosti s ostatnými študujúcimi je možné tiež iba naživo.

Kurz Poradca pre výživu , o ktorý je študijne najväčší záujem, trpí všetkými vyššie popísanými „neduhmi“. Stále viac ľudí má záujem študovať z domu . Je samozrejme pochopiteľné, že zahraniční študenti , prípadne ľudia s komplikáciami v oblasti cestovania, nemajú ani inú možnosť a pre nich je tak výber formy kurzu úplne jasný. Zostávajúca väčšina ale voľbu má. Smelo až drzo budem tvrdiť, že sú sami proti sebe, keď idú cestou menšieho odporu. Aj keby som sa snažil akokoľvek, nie je v mojich silách koncipovať on-line verziu tohto kurzu tak, aby skutočne plnohodnotne nahradila jeho dištančný náprotivok, ktorého súčasťou sú každomesačné živé školenia . Predtočené videozáznamy , ktorými v on-line Poradcovi suplujeme živé prednášky, majú svoj nemalý význam, ale živé stretávania a osobný kontakt s lektorom a ostatnými študentmi nahradiť nevedia.

V čom spočívajú najväčšie rozdiely?

  • Sú minimálne dvakrát dlhšie ako videozáznam.
  • Aj napriek jasne danému programu sa živé prednášky pri každom turnuse uberajú informačne trochu iným smerom. Ten nie je riadený mojou maličkosťou, ale naopak študentmi. Riešime tu témy, ktoré ich skutočne zaujímajú a majú potrebu sa v týchto smeroch rozvíjať ďalej.
  • S ohľadom na komorné prostredie týchto akcií sa vždy dostane na všetky otázky.
  • Na živých stretnutiach je vždy priestor na simuláciu reálnej poradenskej činnosti. Oproti tomu v on-line kurze nemám ako lektor možnosť naživo ukázať, ako môže prebiehať poradenstvo vo výžive v praxi.

V tomto smere som povinný tvrdiť, že dištančná verzia Poradca pre výživu je predsa len o stupienok hodnotnejšia, než „pohodlnejšia“ on-line forma. A to hovorím s plným vedomím toho, že on-line verzia Poradca je predajni oveľa úspešnejší.

Mgr. Martin Jelínek

Mgr. Martin Jelínek

Mgr. Martin Jelínek

Čo hovoria o štúdiu naši absolventi

Mgr. Barbora Součková

Vplyvom životného štýlu na zdravie sa zaoberám už od strednej zdravotníckej školy, kde som sa prvýkrát stretla s prepojením toho, ako človek žije a ako sa na ňom nezdravý životný štýl prejavuje. Hľadala som kurz, ktorý by mi pomohol zhrnúť a zjednotiť kusé informácie, ktoré sa k nám dostávajú zo všetkých strán. Objavila som kurzy Martina jelinka, ktoré sú koncipované veľmi prehľadne, v súvislostiach a logickom prepojení. Veľmi oceňujem celú koncepciu štúdia, ktorá sa zameriava na výživu s vplyvom na zdravie z mnohých pohľadov. x Prepojenie základného kurzu Poradca pre výživu a suplementáciu som si doplnila kurzom Výživa detí. Nadobudnuté poznatky z oboch kurzov využívam v profesnom živote aj v úlohe mamičky troch malých chlapcov.

Nicole Weix

Učiť sa o zdravej výžive v kombinácii s pohybom a varením sú moje koníčky, preto som sa rozhodla vstúpiť do tohto kurzu, v ktorom som sa naučila naozaj veľa vďaka pánovi Jelínkovi. Som veľmi vďačná za moju kamarátku Janu, že mi našla tento Kurz. Veľmi ma baví zostavovať jedálne lístky a radiť ľuďom, ako sa majú stravovať. Verím tomu, že sa mi splní sen, a stanem sa výživovou poradkyňou, aby som mohla presvedčiť ľudí jesť menej z krabíc a viac s prírodných darov zeme :)

Zdeňka Prušáková Řepová, Dis.

Som šťastná a nesmierne vďačná, že som získala dar a možnosti šíriť medzi verejnosť zdravie, krásu a výživu – ako podporu kvalitného a plnohodnotného života. Ku kurzom pána Mgr. Martina Jelínka som sa dostala cez jeho knihy a prednášky, ktoré sú TOP, odborné, zaujímavé, praktické, pútavé a jednoduchou formou prevediteľné do bežného života obyčajných ľudí. Po prečítaní knihy „Výživa pri zhubných ochoreniach“ som chcela ďalšiu, a tak som sa plynule ocitla v on-line kurzoch ATAC. WOW - to bolo presne to, čo som potrebovala. V pohodlí svojho domu, v časoch a tempe, kedy a ako sa to človeku hodí, bez stresu a dochádzania. Kurzy odporúčam každému bez rozdielu. Zaradila by som ich ako povinnú školskú dochádzku a povinný predmet. Vyhovuje mi rozsah učiva, odbornosť, praktická časť kurzov (výuková hra), testovacia časť, videá, ale aj poradňa pre študentov, ktorá je veľmi prínosným prvkom. Spôsob stravovania, ktorý sama preferujem a súčasne aj odovzdávam ďalej nádherne rezonuje s celým kurzom a podstatou pána Jelínka. Kurzy sú postavené na veľmi pevných a stabilných základoch – tj na PESTROSTI, VYVÁŽENOSTI, KVALITNÝCH POTRAVINÁCH, kedy všetko musí ladiť s konkrétnymi potrebami jednotlivca. Pracujem s ľuďmi trpiacimi histamínovou intoleranciou (sama mám túto HIT nálepku), potravinovými alergiami, ekzémami, tráviacimi problémami atď. av tomto oore je skutočne veľkou výzvou nastaviť jedálniček tak, aby strava bola vyvážená a chutná. Aké potraviny preferovať a akým by sa mal postihnutý človek naopak vyhýbať. Aký výživový štýl použiť pri prevencii a vzniku rôznych problémov... Osobné a negatívne skúsenosti v oblasti medicíny, farmaceutického priemyslu a nutričných poradcov mi pomohli otvoriť si svoju vlastnú prax a pán Mgr. Martin Jelínek mi dodal ďalšie potrebné vedomosti a know-how v podobe úžasných ATAC kurzov.