Kurzy ATAC

Úvod / Ako sa u nás študuje / Živý tréning - dinosaury našej doby?

Živý tréning - dinosaury našej doby?

Alternatívne výživové smery

Ako človek narodený v minulom tisícročí a odchovaný školským systémom minulého režimu som zvyknutý na živý kontakt s vyučujúcim. Nie že by som mal čokoľvek proti moderným výukovým systémom postavených na on-line platformách. Práve naopak. Valcujú nás vymoženosti a možnosti informačného veku as ohľadom na princíp vývoja by sme boli sami proti sebe, keby sme v tomto smere nedržali krok.

Keď som na začiatku tohto storočia začínal s prednáškovou a konzultačnou činnosťou, z ktorých postupne vznikli kurzy, ani vo sne ma nenapadlo, že o pár rokov budem čeliť vlne záujmu o štúdium z pohodlia domova.

A nie je sa čo diviť:

  • Kto by odolal lákavej možnosti sadnúť si na učenie v okamihu, keď má práve čas, prípadne mozog naštartovaný smerom k prijímaniu a vstrebávaniu nových informácií?
  • Nemusíme sa stláčať v lavici s ostatnými poslucháčmi a tlačiť si zadnicu na tvrdej stoličke.
  • Nie je nutné cestovať „cez pol sveta“ a riskovať dopravné zápchy a neskoré príchody .

Tieto a mnohé ďalšie dôvody odrádzajú v dnešnej dobe stále viac potenciálnych záujemcov o rozširovanie znalostí zaužívaným spôsobom.

On-line štúdium, ktoré je postavené na možnosti študovať podľa vlastného časového harmonogramu, ponúka naopak nemálo výhod. Ako človek „odkojený“ off-line výukovými systémami s nutnosťou počúvať prednášajúcich, ktorí sa medzi sebou „prali“ o tituly „uspávač hadov“ či „cholerický agresor“, viem, ako veľmi lákavá je predstava nikam nejazdiť a prispôsobiť si študijný život svojim vlastným predstavám. Na prvý pohľad to teda vyzerá, že sa karty obrátili jasne daným smerom.

Aj napriek tomu, že sa s celým tímom snažíme držať krok s dobou, viem, že som v oblasti výučby jednoducho „stará škola“. Racionalita mi hovorí, že on-line systémy majú dnes „zelenú“. A štatistiky v oblasti záujmu o konkrétne kurzy to jednoznačne potvrdzujú. Napríklad pred troma rokmi bol pomer medzi študentmi v živých a on-line kurzoch približne 80:20. Dnes je to presne naopak.

Pocitovo ale viem, že živé školenie, teda osobný kontakt s lektorom a možnosť diskusie na témy, ktoré ma aktuálne zaujímajú, on-line štúdium nahradí len sčasti. Tu je niekoľko dôvodov:

  • Energia každej živej akcie je neoznámiteľná a cez on-line systémy neprenosná.
  • Možnosť skákať vyučujúcemu do reči a pýtať sa na to, čo hneď potrebujem vedieť, cez on-line Poradňu nezrealizujeme.
  • Zdieľať vlastné skúsenosti s ostatnými študujúcimi je možné tiež iba naživo.

Kurz Poradca pre výživu , o ktorý je študijne najväčší záujem, trpí všetkými vyššie popísanými „neduhmi“. Stále viac ľudí má záujem študovať z domu . Je samozrejme pochopiteľné, že zahraniční študenti , prípadne ľudia s komplikáciami v oblasti cestovania, nemajú ani inú možnosť a pre nich je tak výber formy kurzu úplne jasný. Zostávajúca väčšina ale voľbu má. Smelo až drzo budem tvrdiť, že sú sami proti sebe, keď idú cestou menšieho odporu. Aj keby som sa snažil akokoľvek, nie je v mojich silách koncipovať on-line verziu tohto kurzu tak, aby skutočne plnohodnotne nahradila jeho dištančný náprotivok, ktorého súčasťou sú každomesačné živé školenia . Predtočené videozáznamy , ktorými v on-line Poradcovi suplujeme živé prednášky, majú svoj nemalý význam, ale živé stretávania a osobný kontakt s lektorom a ostatnými študentmi nahradiť nevedia.

V čom spočívajú najväčšie rozdiely?

  • Sú minimálne dvakrát dlhšie ako videozáznam.
  • Aj napriek jasne danému programu sa živé prednášky pri každom turnuse uberajú informačne trochu iným smerom. Ten nie je riadený mojou maličkosťou, ale naopak študentmi. Riešime tu témy, ktoré ich skutočne zaujímajú a majú potrebu sa v týchto smeroch rozvíjať ďalej.
  • S ohľadom na komorné prostredie týchto akcií sa vždy dostane na všetky otázky.
  • Na živých stretnutiach je vždy priestor na simuláciu reálnej poradenskej činnosti. Oproti tomu v on-line kurze nemám ako lektor možnosť naživo ukázať, ako môže prebiehať poradenstvo vo výžive v praxi.

V tomto smere som povinný tvrdiť, že dištančná verzia Poradca pre výživu je predsa len o stupienok hodnotnejšia, než „pohodlnejšia“ on-line forma. A to hovorím s plným vedomím toho, že on-line verzia Poradca je predajni oveľa úspešnejší.

Mgr. Martin Jelínek

Mgr. Martin Jelínek

Mgr. Martin Jelínek

Čo hovoria o štúdiu naši absolventi

Jarmila Hokrová

V čase, keď som absolvovala kurz Poradca pre výživu a suplementáciu u pána Mgr. Jelínka, som mala už za sebou množstvo iných kurzov, špecializovaných na výživové poradenstvo. Už som pracovala ako výživový poradca a viedla svoju poradňu. Možno sami viete, že v oblasti výživy prichádza mnoho často protichodných informácií a názorov a nie je jednoduché sa v nich vyznať. Vďaka kurzu Poradca pre výživu a suplementáciu som sa naučila tieto informácie triediť a správne si vyberať. Veľmi mi to pomohlo pri prácu s klientmi av ďalšom profesnom rozvoji. Veľmi vám ďakujem pán Jelínk.

Hana Dlubalová

Kurz Poradca pre výživu vedený Mgr. Martinom Jelínkom bol veľmi obohacujúcou skúsenosťou. Získala som tu perfektné znalosti a vedomosti, vďaka ktorým dnes pozerám na stravu as ňou súvisiaci zdravý životný štýl ako celok. Ako to už býva na kurzoch, tak aj na tomto vznikli nové priateľstvá. Veľmi si vážim kolegýň, dnes už kamarátok, idúcich v rovnakom vlaku zdravého žitia. Chcela by som im touto cestou poďakovať za to, akým spôsobom sa rozvinula naša naplňujúca a inšpiratívna spolupráca nielen na profesijnej úrovni, ale aj v súkromnom živote. Ďakujem Vám všetkým, ktorí so mnou zdieľate rovnaký svet :-)

Miluše Heryšerová

Keďže som vyštudovaný chemický technológ a zároveň sa profesne venujem notifikácii doplnkov stravy, potom študovanie a posudzovanie jednotlivých zložiek v potravinách či doplnkoch stravy je mi zábavou tak aj denným chlebom. Aj keď viem, prečo sú určité látky do jedla pridávané a aké vlastnosti mu dávajú, tak môj hlavný cieľ bol sa týmto zložkám v jedle vyhýbať. Chcela som však svoju znalosť rozšíriť a pochopiť, ako ľudské telo hospodári s jednotlivými makro aj mikro zložkami a aký to má na naše telo vplyv. Dlho som teda hľadala rozširujúce vzdelanie, ktoré by mi pomohlo pochopiť vzťah medzi tým čo jeme a ľudským zdravím. Zároveň som chcela byť schopná zostaviť vyrovnaný jedálniček pre ľudí s individuálnymi požiadavkami. Som veľmi rada, že som sa rozhodla absolvovať dištančný kurz Poradca pre výživu a suplementáciu, ktorý mi priblížil, ako jedlo vnímať z pohľadu východnej i západnej kultúry, a hlavne mi pomohol pochopiť ako a prečo obohatiť svoj jedálniček o určité potraviny vo vzťahu k ľudským chorobám či potravinovým intoleranciám. Chcela by som veľmi poďakovať pánovi Jelínkovi, že vytvoril kurz, ktorý úplne splnil moje očakávania, celú organizáciu, náplň kurzu, prehľadnosť jednotlivých tém a moderného poňatia celého kurzu. Zároveň oceňujem možnosť vyskúšať si pripraviť jedálničky v praxi pomocou ZOF hry. Určite sa chcem aj naďalej vzdelávať v ďalších témach a pokračovať aj v ďalších kurzoch vedených p. Jelínkom.