Kurzy ATAC

Úvod / Ako sa u nás študuje / Učíme tajné informácie?

Učíme tajné informácie?

Učíme tajné informácie?

Vďaka nebývalému rozmachu záujmu o problematiku správneho stravovania sa neustále objavujú nové a nové výživové teórie. Už z princípu odlišnosti má každá z nich tendenciu hlásať trochu „iné pravdy“. A treba priznať, že sa im to aj darí. Čím významnejšími vedeckými argumentmi je podporená, prípadne je čo najhlasnejšie vykričaná do sveta, tým viac má populácia tendenciu takýmto tvrdeniam podliehať. V praxi sa toto prejaví snahou ľudí skúšať nové diéty v domnení, že konečne narazili na Svätý Grál, ktorý vyrieši ich problémy spojené so stravovaním.

V súvislosti s tým sa nás stále väčší počet záujemcov o štúdium pýta, aké „tajné“ informácie v kurzoch učíme. Z akých štúdií čerpáme, akých odborníkov citujeme, k akým teóriám sa viac prikláňame. Hľadajú odpoveď na dôvod, prečo sa do našich kurzov hlási stále väčší počet ľudí.

Vysvetlenie je tu veľmi jednoduché:

Neučíme nič tajné alebo nové.

Našou primárnou snahou je celostný pohľad na každú situáciu, ktorá súvisí so stravovaním a jeho vplyvom na metabolizmus. Akýkoľvek odklon od tejto tendencie znamená, že pripúšťame egom riadený pohľad, ktorý je vždy v určitej situácii skreslený a nezodpovedá objektívnej skutočnosti.

A na tom nie je nič tajné ani prevratné. Áno, pre mnohých ľudí v našej spoločnosti riadenej západným (ľavohemisférickým) spôsobom uvažovania je takýto prístup novinkou. Pre niektorých dokonca ťažko zvládnuteľnou prekážkou, pretože nie sú schopní rozbiť dogmy stereotypného uvažovania a nazerať na svet skutočne otvorenými očami.

Ako autor a lektor týchto kurzov nie som presvedčený, že vo vzdelaní prinášame prevratné objavy. Jediné, čo môžeme na celej našej snahe považovať za prevratné, je úžas niektorých študujúcich, ktorí pri snahe naučiť sa uvažovať „holisticky“ zistia, aké nové obzory poznania v oblasti potenciálu racionálneho stravovania sa pred nimi otvárajú.

Sú samozrejme aj takí, ktorí nie sú ochotní pripustiť fakt, že akékoľvek poznanie vybočujúce z konvenčne vedeckého poňatia a prístupu môže v praxi fungovať. Povedané inak - čokoľvek, čo nie je potvrdené vedeckým výskumom, nemôže byť pravda. To je samozrejme z celostného pohľadu nielen veľmi ošemetné, ale predovšetkým krátkozraké. Sú veci, ktoré exaktným výskumom nepreukážeme – reč je o niektorých metódach metabolického typovania či vybraných charakteristikách potravín, ktoré nie je možné kvantifikovať. Niektoré vlastnosti potravín s ohľadom na ich správanie v našom tele máme možnosť iba a len vypozorovať. V podstate nie je nijako náročné naučiť sa základom celostného uvažovania. To, čo najviac „bolí“, je uviesť všetko do praxe a získať tak vlastnú skúsenosť.

Z môjho pohľadu teda žiadne tajomstvá. V priebehu štúdia u nás sa budete „predierať“ rôznymi uhlami pohľadu na jednotlivé problematiky, kde hlavnou úlohou bude uviesť ich do praxe. Aby bol mozog študujúceho tieto rozdielne pohľady na jednu vec schopný pojať, je potrebné zariadiť, aby v hĺbke mozgových závitov našli svoje miesto. A to je dôvod, prečo sme postavili princíp štúdia nielen na tvorbe myšlienkových máp, ale aj jedálničkov vo výučbovej aplikácii ZOF, a toľko bazírujeme na dodržiavaní tohto študijného systému.

Nechceme záujemcom odovzdávať žiadne tajomstvá vo výžive, ale posunúť ich na úroveň, kde zistí, aká strava vyhovuje práve ich individualite.

Čo hovoria o štúdiu naši absolventi

Pavla Brožová

Pre dištančný kurz Poradca pre výživu a suplementáciu som sa rozhodla krátko po narodení tretej dcéry. Predtým som pracovala v jednej spoločnosti zaoberajúce sa redukciou hmotností. Cítila som, že mi v systéme chýba individuálna starostlivosť a pohľad na človeka ako celok. Ako prvou lastovičkou mi boli knihy od Martina Jelínka venovanej výžive detí, pôstu a strave pri nádorových ochorení. Pohľad na zdravie, aký prezentuje Martin Jelínek ma oslovil natoľko, že som neváhala ani chvíľku a do kurzu sa prihlásila. Kurz predčil moje očakávania vo všetkých parametroch - celistvosti, odbornosti a predovšetkým prístupu samotného lektora. Jednu z najväčších výhod tohto kurzu vidím vo výukovej hre ZOF, ktorá nám vykazuje pri tvorbách individuálnych jedálnych lístkov všetky možné parametre, ktorými jedálniček disponuje. Domnievam sa, že na slovenskom trhu nič podobné v takej kvalite nenájdete. Po ukončení kurzu som sa rozhodla postupne absolvovať ďalšie kurzy, ktoré spoločnosť kurzyatac.cz ponúka. Myslím, že nemajú u nás konkurenciu.

Vladimíra Vavroušková

Zdravím sa zaoberám už nejaký čas. Došla som k nemu cez svoj osobný rozvoj a keď sa ku mne dostali knižky od Luisy Hay, tak sa mi tento pohľad na choroby cez psychosomatickú stránku páčil. Postupne som začala vnímať choroby inak a keď sa mi niekto zmienil, že má nejakú chorobu, tak mi hneď napadlo, čo za tým je. Na samom začiatku mojej cesty k zdraviu ale bola moja cukrovka, ktorou som mala asi 5 rokov. Postupne som sa jej zbavovala a vďaka svojmu prístupu k výžive sa mi vracala do života. Vlani som sa ale rozhodla, že zmením svoje stravovanie. Prešla som zo dňa na deň z "masaritánstva" na raw 4till av septembra toho istého roku, som už hodnoty mala v poriadku. Zvládla som vďaka zmene životného štýlu zlikvidovať aj ďalšie choroby (napr. Candida). A tak som sa rozhodla že budem pomáhať pochopiť túto chorobu - Cukrovku "Dvojku" aj ostatným, ktorí túto chorobu majú. Bála som sa však, že by som ľuďom mohla ublížiť a tak som najskôr absolvovala u Mgr. Martina Jelínka kurz Výživa pri cukrovke. Poctivo som si jeho spracovanie prepísala slovo od slova do zošita. Vtedy som pochopila, že na to aby som mohla pomáhať ďalej a bezpečne, sa musím ešte viac vzdelávať. Po dlhom hľadaní na internete som dospela k názoru, že aj ďalšie štúdium budem absolvovať u M. Jelínka. Som veľmi rada, že som sa tak rozhodla, pretože kurz splnil to, čo som od neho očakávala. Pochopila som súvislosti ako to v tele funguje, keď niečo zjeme, čo je pre cukrovkára veľmi dôležité. Tiež som pochopila, že aj keď mi pomohla radikálna zmena bez mäsa, živočíšnych produktov, len na ovocí a zelenine, nemusí toto fungovať u iných. Naučila som sa tu rešpektovať ostatných v tom, čo jedia. Počas pol roka som tiež pripustila, že aj suplementy vo výžive sú veľmi dôležité. Získala som k nim dôveru, ktorá mi pred vstupom do kurzu chýbala. Som tiež rada, že som sa dozvedela, ako je to so somatotypmi v oblasti výživy. Také informácie som na internete nikde nenašla. Páčilo sa mi aj nahliadnutie do Ajurvédy a TČM. Aj keď teraz nie som rozhodnutá, ktorým smerom sa vydám. Po technickej stránke som si kurz tiež obľúbila. V kurze som sa naučila pracovať s myšlienkovými mapami, vďaka ktorým som si učivo lepšie zapamätala. Ale čo ma najviac zaujalo, bola možnosť vytvárať jedálničky cez hru ZOF. Veľmi sa mi páči. Našla som na internete podobné aplikácie, ale "ZOFku" nikto nemá. Je jednoduchá, prehľadná, dobre a jednoducho sa s ňou pracuje. V kurze je aj online poradňa, kde Martin Jelínek trpezlivo odpovedá na otázky študentov. Teším sa na ďalšie kurzy Martina Jelínka. Ďakujem týmto za možnosť kurz absolvovať online, pretože žijem mimo SR a tiež za to, že svoje skúsenosti odovzdáva ďalej. Kurz môžem odporučiť, pretože som s touto výučbou bola veľmi spokojná.

Sabina Polenkovičová

Ako zdravotná sestra vidím následky zlého životného štýlu každý deň. Moderná medicína toto rieši len podaním na to určenej medikácie. Pre ľudí som chcela robiť oveľa viac, a to najmä v prevencii. O stravovaní som sa vždy zaujímala a ľudia si ku mne (neviem prečo) chodili po rady. Tak som sa rozhodla svoje znalosti prehĺbiť a pridať im hodnotu v kurze Poradca pre výživu a suplementáciu - on-line. Polročný kurz je naozaj rozsiahly, rozhodne z neho nevyjdete, ako tzv. "rýchlokvaška" naučená iba teoreticky. Získate v ňom prehľad o rôznych výživových smeroch. Čo ako človek, preferujúci rastlinnú stravu, veľmi oceňujem. S každou ďalšou lekciou sa dozviete nové a nové informácie, medzi ktorými začnete hľadať súvislosti, až sa postupom času vypracujete na komplexný pohľad na stravovanie. Predovšetkým by som chcela vyzdvihnúť veľmi zaujímavú a zábavnú formu lekcií, a to aj tú praktickú: pracovanie s myšlienkovými mapami a hrou ZOF.