Kurzy ATAC

Úvod / Ako sa u nás študuje / Učíme tajné informácie?

Učíme tajné informácie?

Učíme tajné informácie?

Vďaka nebývalému rozmachu záujmu o problematiku správneho stravovania sa neustále objavujú nové a nové výživové teórie. Už z princípu odlišnosti má každá z nich tendenciu hlásať trochu „iné pravdy“. A treba priznať, že sa im to aj darí. Čím významnejšími vedeckými argumentmi je podporená, prípadne je čo najhlasnejšie vykričaná do sveta, tým viac má populácia tendenciu takýmto tvrdeniam podliehať. V praxi sa toto prejaví snahou ľudí skúšať nové diéty v domnení, že konečne narazili na Svätý Grál, ktorý vyrieši ich problémy spojené so stravovaním.

V súvislosti s tým sa nás stále väčší počet záujemcov o štúdium pýta, aké „tajné“ informácie v kurzoch učíme. Z akých štúdií čerpáme, akých odborníkov citujeme, k akým teóriám sa viac prikláňame. Hľadajú odpoveď na dôvod, prečo sa do našich kurzov hlási stále väčší počet ľudí.

Vysvetlenie je tu veľmi jednoduché:

Neučíme nič tajné alebo nové.

Našou primárnou snahou je celostný pohľad na každú situáciu, ktorá súvisí so stravovaním a jeho vplyvom na metabolizmus. Akýkoľvek odklon od tejto tendencie znamená, že pripúšťame egom riadený pohľad, ktorý je vždy v určitej situácii skreslený a nezodpovedá objektívnej skutočnosti.

A na tom nie je nič tajné ani prevratné. Áno, pre mnohých ľudí v našej spoločnosti riadenej západným (ľavohemisférickým) spôsobom uvažovania je takýto prístup novinkou. Pre niektorých dokonca ťažko zvládnuteľnou prekážkou, pretože nie sú schopní rozbiť dogmy stereotypného uvažovania a nazerať na svet skutočne otvorenými očami.

Ako autor a lektor týchto kurzov nie som presvedčený, že vo vzdelaní prinášame prevratné objavy. Jediné, čo môžeme na celej našej snahe považovať za prevratné, je úžas niektorých študujúcich, ktorí pri snahe naučiť sa uvažovať „holisticky“ zistia, aké nové obzory poznania v oblasti potenciálu racionálneho stravovania sa pred nimi otvárajú.

Sú samozrejme aj takí, ktorí nie sú ochotní pripustiť fakt, že akékoľvek poznanie vybočujúce z konvenčne vedeckého poňatia a prístupu môže v praxi fungovať. Povedané inak - čokoľvek, čo nie je potvrdené vedeckým výskumom, nemôže byť pravda. To je samozrejme z celostného pohľadu nielen veľmi ošemetné, ale predovšetkým krátkozraké. Sú veci, ktoré exaktným výskumom nepreukážeme – reč je o niektorých metódach metabolického typovania či vybraných charakteristikách potravín, ktoré nie je možné kvantifikovať. Niektoré vlastnosti potravín s ohľadom na ich správanie v našom tele máme možnosť iba a len vypozorovať. V podstate nie je nijako náročné naučiť sa základom celostného uvažovania. To, čo najviac „bolí“, je uviesť všetko do praxe a získať tak vlastnú skúsenosť.

Z môjho pohľadu teda žiadne tajomstvá. V priebehu štúdia u nás sa budete „predierať“ rôznymi uhlami pohľadu na jednotlivé problematiky, kde hlavnou úlohou bude uviesť ich do praxe. Aby bol mozog študujúceho tieto rozdielne pohľady na jednu vec schopný pojať, je potrebné zariadiť, aby v hĺbke mozgových závitov našli svoje miesto. A to je dôvod, prečo sme postavili princíp štúdia nielen na tvorbe myšlienkových máp, ale aj jedálničkov vo výučbovej aplikácii ZOF, a toľko bazírujeme na dodržiavaní tohto študijného systému.

Nechceme záujemcom odovzdávať žiadne tajomstvá vo výžive, ale posunúť ich na úroveň, kde zistí, aká strava vyhovuje práve ich individualite.

Mgr. Martin Jelínek

Mgr. Martin Jelínek

Čo hovoria o štúdiu naši absolventi

Mgr. Andrea Hrušková

Som mamičkou sedemročnej dcérky, takže denne riešim, ako zostaviť jej jedálniček, aby bol chutný, vyvážený a zdravý. Informácie v kurze Výživa detí mi veľmi pomohli túto dilemu jednoducho vyriešiť. Oceňujem komplexný pohľad Mgr. Jelínka na túto problematiku a veľmi kvalitne spracovaný obsah kurzu.

Eva Šulcová

Zúčastniť sa kurzu Výživový poradca Atac bolo skvelé rozhodnutie. Kurz ponúka neuveriteľné množstvo informácií spojených s overením vedomostí v podobe testov, ktoré ma donútili sa do tém naozaj začítať a snažiť sa porozumieť a skvelou hrou, ktorá ponúka užásnu príležitosť uviesť nadobudnuté informácie rovno do jedálnička. Rada by som sa pánovi Jelínkovi a celému jeho tímu poďakovala a popriala mnoho spokojných študentov.

Karolína Smutná

Do kurzov Pána Jelínka som išla už ako človek pracujúci v odbore. Rozhodla som sa vziať si pod seba výpomoc a keď som pre ňu hľadala kvalitný kurz, ktorý by absolvovala a nadobudla potrebné vedomosti, dostala som odporúčanie na kurzy ATAC. Pri zisťovaní podrobností o priebehu kurzu, ma veľmi zaujalo niekoľko zásadných vecí. Po prvé dĺžka kurzu, ktorá bola dvojnásobná oproti ostatným „rýchlokurzom“, možnosť kombinácie online štúdia i prezenčnej podoby a predovšetkým možnosť využívať výukové hry, kde nadobudnuté vedomosti ihneď prevádzate do praxe a dostanete skvelú spätnú väzbu . Neváhala som a prihlásila som do kurzu nielen moju novú výpomoc, ale aj seba. Myslela som si, že po 8 rokoch praxe vo fitness priemysle, zostavovaní jedálnych lístkov a desiatkach školení si pôjdem iba „osviežiť“ znalosti, ale už od prvého spoločného seminára v Prahe som bola úplne vyvedená z omylu. Pán Jelínek má úplne odlišný štýl výučby a tiež pohľad na danú tematiku. Bola som z jeho prístupu úplne nadšená a častokrát som počúvala jeho prednášky so zatajeným dychom a snažila sa pochytiť každé slovo. Nehovorím, že mi nedalo zabrať otvoriť svoju hlavu trošku inému štýlu myslenia, než je to klasické fitness zmýšľanie, snažiť sa veci prepojiť, viac premýšľať nad vzťahom príčina-dôsledok. Ale bola som nadšená z toho, ako zrazu všetko dávalo zmysel, pochopila som súvislosti a nazrela pod povrch dokonalého vzťahu medzi výživou a ľudským telom. Bola som nadšená tak veľmi, že som sa s Pánom Jelínkom dohodla na pokračovaní sebavzdelávania v podobe osobných konzultácií, kedy za ním raz za čas idem z Prahy do Ostravy a vždy sa nemôžem dočkať, čo nové sa dozviem a naučím. Kedysi som čítala krásne porekadlo: „keď je žiak pripravený, zjaví sa učiteľ“ a ja som neskutočne šťastná, že sa „zjavil“ v mojom živote Pán Jelínek a je mi cťou učiť sa od neho. Ak ste teda pripravení – našli ste toho najlepšieho učiteľa.