Seminární práce

Jedným slovom - nedozerný. Ale aby som objasnil, o čom hovorím: šesťmesačný kurz výživového poradcu sa okrem komplexného záverečného testu končí seminárnou prácou. Obrovské množstvo študentov sa toho doslova bojí, samozrejme, úplne zbytočne.

Ako už bolo opakovane uvedené v predchádzajúcich článkoch, našou filozofiou je učiť ľudí predovšetkým praktické veci. Teórie je všade viac než dosť, schopnosť ich interpretátorov uviesť ju do reálneho života a súčasne vykazovať dlhodobo stabilné výsledky je ale na pováženú. Každý turnus kurzu Poradca pre výživu nie je zakončený písaním teoretických úvah na rôzne témy. Cieľom seminárnej práce je pokúsiť sa vytvoriť kompletný návrh nielen stravovacieho režimu, ale aj všetkých ostatných odporúčaní, ktoré ovplyvňujú správanie metabolizmu v každodennom živote.

Pragmaticky povedané - zadanie seminárnej práce má podobu profilu reálnej osoby. Také, ktorá má dlhodobé stravovacie návyky, svoj typ metabolizmu daný spektrom dostupných faktorov (somatotyp a ďalšie parametre získané bežne používanými analýzami telesnej kompozície a metabolickým typovaním), svoje zdravotné problémy, úroveň pohybovej aktivity a množstvo ďalších „nerestí“ každodenného života.

Na základe tohto realistického profilu osoby každý študent vytvorí systém odporúčaní vedúcich k cieľu, ktorý si tento potenciálny klient stanovil:

  • Niekedy ide o zníženie hmotnosti, inokedy o jej zvýšenie.
  • Niekedy je potrebné podporiť imunitný systém, zlepšiť tráviace a zažívacie procesy alebo stav kĺbového tkaniva.
  • Nadobudne sa aj športovec, ktorý si želá zvýšenie výkonu a podporu regenerácie.
  • Prípadne ide o tehotnú ženu, ktorá potrebuje upraviť stravu s ohľadom na svoj stav.

Spätná väzba od študentov na základe dotazníkov, ktoré priebežne realizujeme, ukazuje zaujímavé výsledky:

  1. 74 % respondentov potvrdilo, že si plne uvedomili vzťahy a súvislosti medzi teóriou a praxou práve pri písaní seminárnej práce.
  2. 18 % respondentov priznalo, že seminárna práca pre nich znamenala upevnenie istoty v praktickej realizácii výživových odporúčaní.
  3. 8 % respondentov uviedlo, že v procese písania seminárnej práce prišli na riešenie problémov, s ktorými sa stretli oni sami alebo ich blízki.

Systém štúdia je založený na priebežnom osvojovaní si informácií, s ktorými sa študenti "hrajú" v rámci aplikácie ZOF. Je známe, že medzi klasickým spôsobom učenia („šprtanie“) a hraním sa s informáciami existuje z hľadiska celkovej úrovne zapamätateľnosti a praktickej použiteľnosti priepastný rozdiel. K dokonalosti chýba už len to, aby sme si, obrazne povedané, vyhrnuli rukávy a pustili sa do skutočnej poradenskej praxe (bez ohľadu na to, či sa poradenstvu venujeme "profesionálne" alebo sa snažíme upraviť režim pre seba a svoju rodinu). Seminárna práca, v ktorej vytvárame systém odporúčaní pre reálnych ľudí, je poslednou kvapkou vedúcou k živej praxi. Alegoricky povedané, je spojovacím mostom medzi štúdiom a skutočnou praxou.

Nielenže sa nemusíte ničoho báť. Naopak, je to výzva, na ktorú sa oplatí tešiť.

Všetky posunie tam, kam je potreba.

A jedno malé tajomstvo na záver: Ako lektor kurzu nikdy nenechám žiadneho „anjela“ padnúť. Je mojou osobnou výzvou doviesť každého záujemcu do úspešného finále. Nie prostredníctvom ústupkov a úľav z pravidiel, na ktorých je tento kurz postavený. Vždy iba snahou konštruktívne podporovať spôsob myslenia vedúci k schopnosti odporúčať také postupy, ktoré v praxi fungujú. O ničom inom tento kurz ani nie je.

Vyberte si z našich kurzov

Čo hovoria o štúdiu naši absolventi

Mgr. Veronika Mičianová, PhD.

www.imwell.sk

Ak sa človek niečoho bojí, mal by sa o tom dozvedieť čo najviac. To bol prvý krok v mojej zdravotnej prevencii. Ako celiatik som zo všetkých strán počúval o rakovine tráviaceho traktu a začal vo mne narastať strach... vtedy som začal premýšľať o tom, ako sa zdravo stravovať pri bezlepkovej diéte a či to vôbec má zmysel. Na druhej strane som ako doktorandka biológie hľadala dobré informácie, ktoré by mi ponúkli niečo, čo som ešte nevedela, a najmä komplexný pohľad na výživu, v ktorej sa v dnešnej dobe ľahko stratíme. S čistým svedomím môžem povedať, že kurz Výživový a doplnkový poradca je absolútne bezkonkurenčný. V prvom rade odporúčam dištančnú formu kurzu, kde je vždy priestor na diskusiu a učenie sa praktických vecí o výžive. Učebné osnovy sú veľmi komplexné a celkový obsah kurzu pokrýva všetky výživové smery. Veľmi sa mi páčila systematickosť a podrobnosť lekcií. Moje osobné poďakovanie a úcta patrí lektorke Mgr. Martinovi Jelínkovi za to, že neustále odpovedá na najrôznejšie otázky a za prístup, ktorý má ku každému bez rozdielu.

Ľubica Majerová

Kurz Martina Jelínka je to najlepšie, čo som si mohla vybrať, pretože si myslím, že je to najkvalitnejší kurz v oblasti výživy a poradenstva.Štúdium online mi vyhovovalo, práca so stránkou je jednoduchá a prehľadná a hra ZOF je veľmi poučná. Informácie, ktoré som sa naučila počas kurzu, budem využívať počas celého života, je to veľmi dobrý základ pre ďalší rozvoj v oblasti zdravej výživy. Ďakujem pánovi Jelínkovi za ochotu podeliť sa s nami ostatnými o svoje cenné vedomosti a skúsenosti.

RNDr. Blanka Roučková, Ph.D.

V oblasti výživového poradenstva sa pohybujem už dlho, samozrejme, neustále sa vzdelávam z rôznych zdrojov. Kurz Poradca pre výživu a výživové doplnky ma zaujal najmä kvôli rozsahu informácií. Zapojením sa do kurzu som si rozšírila svoje vedomosti a dala som si do poriadku a do ďalších súvislostí známe veci. Obsah kurzu bol pre mňa určite prínosný a online formát úplne vyhovujúci.

Ďalšie ohlasy absolventov

Vyberte si z našich kurzov

Späť do sekcie Všetko o štúdiu