Seminární práce

Jedným slovom - nedozerný. Ale aby som objasnil, o čom hovorím: šesťmesačný kurz výživového poradcu sa okrem komplexného záverečného testu končí seminárnou prácou. Obrovské množstvo študentov sa toho doslova bojí, samozrejme, úplne zbytočne.

Ako už bolo opakovane uvedené v predchádzajúcich článkoch, našou filozofiou je učiť ľudí predovšetkým praktické veci. Teórie je všade viac než dosť, schopnosť ich interpretátorov uviesť ju do reálneho života a súčasne vykazovať dlhodobo stabilné výsledky je ale na pováženú. Každý turnus kurzu Poradca pre výživu nie je zakončený písaním teoretických úvah na rôzne témy. Cieľom seminárnej práce je pokúsiť sa vytvoriť kompletný návrh nielen stravovacieho režimu, ale aj všetkých ostatných odporúčaní, ktoré ovplyvňujú správanie metabolizmu v každodennom živote.

Pragmaticky povedané - zadanie seminárnej práce má podobu profilu reálnej osoby. Také, ktorá má dlhodobé stravovacie návyky, svoj typ metabolizmu daný spektrom dostupných faktorov (somatotyp a ďalšie parametre získané bežne používanými analýzami telesnej kompozície a metabolickým typovaním), svoje zdravotné problémy, úroveň pohybovej aktivity a množstvo ďalších „nerestí“ každodenného života.

Na základe tohto realistického profilu osoby každý študent vytvorí systém odporúčaní vedúcich k cieľu, ktorý si tento potenciálny klient stanovil:

  • Niekedy ide o zníženie hmotnosti, inokedy o jej zvýšenie.
  • Niekedy je potrebné podporiť imunitný systém, zlepšiť tráviace a zažívacie procesy alebo stav kĺbového tkaniva.
  • Nadobudne sa aj športovec, ktorý si želá zvýšenie výkonu a podporu regenerácie.
  • Prípadne ide o tehotnú ženu, ktorá potrebuje upraviť stravu s ohľadom na svoj stav.

Spätná väzba od študentov na základe dotazníkov, ktoré priebežne realizujeme, ukazuje zaujímavé výsledky:

  1. 74 % respondentov potvrdilo, že si plne uvedomili vzťahy a súvislosti medzi teóriou a praxou práve pri písaní seminárnej práce.
  2. 18 % respondentov priznalo, že seminárna práca pre nich znamenala upevnenie istoty v praktickej realizácii výživových odporúčaní.
  3. 8 % respondentov uviedlo, že v procese písania seminárnej práce prišli na riešenie problémov, s ktorými sa stretli oni sami alebo ich blízki.

Systém štúdia je založený na priebežnom osvojovaní si informácií, s ktorými sa študenti "hrajú" v rámci aplikácie ZOF. Je známe, že medzi klasickým spôsobom učenia („šprtanie“) a hraním sa s informáciami existuje z hľadiska celkovej úrovne zapamätateľnosti a praktickej použiteľnosti priepastný rozdiel. K dokonalosti chýba už len to, aby sme si, obrazne povedané, vyhrnuli rukávy a pustili sa do skutočnej poradenskej praxe (bez ohľadu na to, či sa poradenstvu venujeme "profesionálne" alebo sa snažíme upraviť režim pre seba a svoju rodinu). Seminárna práca, v ktorej vytvárame systém odporúčaní pre reálnych ľudí, je poslednou kvapkou vedúcou k živej praxi. Alegoricky povedané, je spojovacím mostom medzi štúdiom a skutočnou praxou.

Nielenže sa nemusíte ničoho báť. Naopak, je to výzva, na ktorú sa oplatí tešiť.

Všetky posunie tam, kam je potreba.

A jedno malé tajomstvo na záver: Ako lektor kurzu nikdy nenechám žiadneho „anjela“ padnúť. Je mojou osobnou výzvou doviesť každého záujemcu do úspešného finále. Nie prostredníctvom ústupkov a úľav z pravidiel, na ktorých je tento kurz postavený. Vždy iba snahou konštruktívne podporovať spôsob myslenia vedúci k schopnosti odporúčať také postupy, ktoré v praxi fungujú. O ničom inom tento kurz ani nie je.

Vyberte si z našich kurzov

Čo hovoria o štúdiu naši absolventi

Vladimíra Vavroušková

www.vladivavrouskova.com

Dobrý deň, už nejaký čas sa zaoberám. Dostala som sa k nemu cez osobnostný rozvoj a keď sa ku mne dostali knihy od Luisy Hay, páčil sa mi tento pohľad na chorobu z psychosomatickej stránky. Postupne som sa na choroby začala pozerať inak, a keď mi niekto spomenul, že má nejakú chorobu, hneď som sa zamyslela, čo za tým je.Na úplnom začiatku mojej cesty za zdravím však bola cukrovka, ktorú som mala asi 5 rokov. Postupne som sa jej zbavila a vďaka môjmu prístupu k výžive sa mi vrátila do života. Minulý rok som sa však rozhodol zmeniť svoj jedálniček. Zo dňa na deň som prešiel z "masaritánstva" na surový 4till a do septembra toho roku boli moje hodnoty v poriadku. Vďaka zmene životného štýlu sa mi podarilo odstrániť aj iné ochorenia (napr. candida).Preto som sa rozhodla pomôcť ostatným, ktorí majú toto ochorenie - cukrovku "dva" - pochopiť. Bál som sa však, že by som mohol ublížiť ľuďom, a tak som najprv absolvoval kurz u Mgr. Martin Jelínkakurz Výživa pri cukrovke. Úprimne povedané, zapísal som si jeho liečbu slovo po slove do svojho zápisníka. Potom som pochopila, že ak chcem pomáhať ďalej a bezpečne, musím sa ešte viac vzdelávať.Po dlhom hľadaní na internete som dospela k záveru, že budem pokračovať v štúdiu u M. Jelinek. Som veľmi rada, že som sa tak rozhodla,pretože kurz splnil to, čo som od neho očakávala. Pochopila som, ako funguje telo, keď niečo zjeme, čo je pre diabetikov veľmi dôležité. Pochopila som tiež, že aj keď mne radikálna zmena bez mäsa, živočíšnych produktov, len s ovocím a zeleninou pomohla, u iných to nemusí fungovať. Naučila som sa rešpektovať ostatných v tom, čo jedia.Počas šiestich mesiacov som tiež uznala, že doplnky výživy sú tiež veľmi dôležité. Získal som v nich dôveru, ktorá mi pred nástupom do kurzu chýbala. Som tiež rád, že som sa dozvedel o somatotypoch vo výžive. Takéto informácie som nikde na internete nenašiel. Páčil sa mi aj pohľad na ajurvédu a TČM, hoci teraz nie som rozhodnutá, ktorým smerom sa vydám.Z technického hľadiska sa mi kurz tiež páčil. Na kurze som sa naučil pracovať s myšlienkovými mapami, čo mi pomohlo lepšie si zapamätať učivo. Najviac ma však zaujala možnosť vytvárať agendy prostredníctvom hry ZOF. Veľmi sa mi to páči. Na internete som našiel podobné aplikácie, ale nikto nemá "ZOF". Je jednoduchý, prehľadný a ľahko sa s ním pracuje. K dispozícii je aj online výučbový kurz, v ktorom Martin Jelínek trpezlivo odpovedá na otázky študentov. Teším sa na ďalšie kurzy Martina Jelínka.Ďakujem za možnosť absolvovať kurz online, keďže žijem mimo Českej republiky, a za odovzdanie jeho skúseností. Kurz môžem odporučiť, pretože som s ním bol veľmi spokojný.

JUDr. Martina Mikolajczyková

V snahe získať informácie o zdravej výžive a jej zaradení do života našej rodiny som získala veľa informácií z rôznych zdrojov, ale neboli komplexné a niekedy nedávali zmysel. Riešenie som našiel v tomto kurze. Veľmi oceňujem ďalšie rozširujúce kurzy, ktoré výrazne prehlbujú vzdelávanie.

Ing. Andrea Svinčiak

www.viacenergieprezivot.sk

Ďakujeme za možnosť absolvovať váš kurz. Som veľmi spokojná, pretože hoci sa stravovaním zaoberám už dlho (je to môj koníček už viac ako 20 rokov), nemala som odvahu venovať sa poradenstvu profesionálne. Podporil ma v tom môj manžel, ktorý ma doslova nakopol, aby som sa zúčastnila kurzu. Mal som pocit, že nikdy neviem dosť na to, aby som mohol radiť iným. Váš kurz je systematický, premyslený a v testoch som súťažil sám so sebou, čo viem a čo som sa naučil :) Každodenné vzdelávanie sa v tejto oblasti je pre mňa samozrejmosťou a zlepšovanie kvality výživy je podľa mňa umením sebazdokonaľovania. Veľmi radi budeme spolupracovať v oblasti poradenstva, keďže máme s manželom záujem pracovať s klientmi v rámci našich komplexných služieb - masáže - pohyb - výživa - diagnostika energetických systémov. Teší ma aj to, že som sa stala trénerkou fitness a kulturistiky I. úrovne a môj manžel bol profesionálny športovec, takže verím, že máme čo odovzdať a naši klienti budú spokojní. V dnešnej uponáhľanej dobe je potrebné byť fyzicky a psychicky FIT a mať dostatok ENERGIE.

Ďalšie ohlasy absolventov

Vyberte si z našich kurzov

Späť do sekcie Všetko o štúdiu