Úvod / Ako sa u nás študuje / Vývoj sa nedá zastaviť

Keď som v roku 2002 po ukončení športovej kariéry a súčasne odpredaní podielu vo firme na výrobu a predaj doplnkovej výživy pre športovcov začal s prednáškovou činnosťou a poradenstvom, vyzeral svet ešte „inak“:
Dodnes spomínam na prvú testovaciu verziu kurzu Poradca pre výživu v roku 2007, pri ktorom som sa snažil vyjsť v ústrety potrebám záujemcov z rôznych kútov našej krajiny a systém štúdia nastavil tak, aby živé prednášky prebiehali raz mesačne. Ohlasy od študentov ukázali, že tento prístup kombinovaný s domácim samoštúdiom je gólom do čierneho. Nebol som ale príliš spokojný s výsledkami, teda úrovňou know-how absolventov tohto kurzu. V žiadnom prípade nie preto, že by boli neschopní či sa neučili, to ani omylom. Som si plne vedomý toho, že každá ryba smrdí od hlavy a zodpovednosť z nemalej časti leží na mojich pleciach. Začlenil som preto do systému štúdia tvorbu myšlienkových máp. Dlhodobo spätné väzby od absolventov a ich študijné výsledky potvrdili, že to bola správna voľba. Vždy sa samozrejme nájdu výnimky, ktorým niečo nevyhovuje alebo sa nepáči, vzhľadom na ich celkový počet ich ale považujme za štatisticky bezvýznamné.
Pretože žijeme v informačnom veku a vývoj spoločnosti sa neustále zrýchľuje, je obzvlášť vo vzdelávaní potreba ísť s dobou. Klasické skriptá veľmi rýchlo nahradil elektronický študijný systém, ktorý rozvíjame dodnes. Má svoje nesporné výhody:
Ako som sa už „posťažoval“ v minulých článkoch, nie všetko sa mi ako lektorovi pozdáva práve z dôvodu odosobnenia a nemožnosti mať priamy kontakt so živými ľuďmi. Trhu je samozrejme jedno, čo sa mi páči alebo nie. Dôležité sú možnosti, ktoré súčasná doba ponúka a ktoré sa ich snažíme využívať aj vo vzdelávaní, a predovšetkým – VÝSLEDKY. Výsledky v podobe rastúceho počtu záujemcov o štúdium, ich spätných väzieb a reakcií, a v neposlednom rade zmeny v ich nákupných a stravovacích zvyklostiach, ktoré vďaka štúdiu u nás naštartovali.
Mgr. Martin Jelínek
Jakub Přibyl
Keď som sa na začiatku svojej kariéry výživového poradcu rozhodoval, aký kurz z tej neprebernej „výživárskej komercie“ vybrať (tak aby som z toho nakoniec nevyšiel s jednoduchým „papierom“ ale získal aj niečo navyše v podobe kvalitných informácií), dostal som vtedy odporúčanie na kurzy Atac. Pretože som analyticky založený človek, už od začiatku som v „Atacu“ videl jednu veľkú nevýhodu v podobe faktu, že celým kurzom na rozdiel od iných školiacich firiem vykonáva len jeden učiteľ. Veľmi rýchlo som zistil, že práve toto je veľká výhoda, pretože tým lektorom je osoba Martina Jelínka. Podľa mňa jedného z najkomplexnejších výživových expertov u nás a trúfam si tvrdiť, že dosť možno vôbec ten najlepší školiteľ a učiteľ vôbec. Vážim si ho za jeho obrovský profesijný nadhľad a som vďačný za možnosť sa ďalej vzdelávať.
Tereza Křečková
Ako certifikovaná koučka hormonálneho zdravia som si kurz výživového poradenstva od kurzyatac.cz vybrala práve preto, že spája vedecky podložené informácie s praktickým využitím v každodennej praxi, a že ho môžem študovať 100% online. Oceňujem, že sa kurz venoval aj témam ako je hormonálna rovnováha a jej prepojenie so stravou – čo je pre moju prácu kľúčové. Kurz mi dal pevné základy, na ktorých môžem ďalej stavať pri práci s klientkami.
Tomáš Bína
Pre štúdium v odbore výživy by som si vybral aj nabudúce KURZY ATAC pána Mgr. Jelínka hneď z niekoľkých dôvodov. Základom štúdia je komplexný pohľad na výživu človeka – znalosť ako funguje ľudské telo vo vzťahu k výžive a súčasne znalosť vlastností potravín vo vzťahu k ľudskému telu. Páči sa mi, že kurzy prinášajú objektívne informácie, ktoré sú platné a pri používaní sedliackeho rozumu, sú aplikovateľné naprieč širokou problematikou výživy. Minimálne 50% času je venovaných praktickej tvorbe jedálnička, čo je pre prax nevyhnutné a veľmi užitočné. Veľmi pekne ďakujem.