Kurzy ATAC

Úvod / Ako sa u nás študuje / Vývoj sa nedá zastaviť

Vývoj sa nedá zastaviť

Vývoj nezastavíš

Keď som v roku 2002 po ukončení športovej kariéry a súčasne odpredaní podielu vo firme na výrobu a predaj doplnkovej výživy pre športovcov začal s prednáškovou činnosťou a poradenstvom, vyzeral svet ešte „inak“:

  • V podstate neexistovali systémy on-line školení a kurzov, ako sú v obľube dnes.
  • Veľa výživových teórií, ktoré sú dnes neoddeliteľnou súčasťou nášho života, ešte neuvidelo svetlo sveta.
  • Väčšinu takzvane „zdravých“ potravín by nadšenci do racionálneho stravovania dnes vôbec nekupovali, pretože ich zloženie a kvalita už nezodpovedajú súčasným normám či predstavám o „dokonalosti“.
  • Väčšina záujemcov o zdravý životný štýl vykazovala oveľa väčšiu ochotu sa vzdelávať na živých akciách, nie z pohodlia domova.

Dodnes spomínam na prvú testovaciu verziu kurzu Poradca pre výživu v roku 2007, pri ktorom som sa snažil vyjsť v ústrety potrebám záujemcov z rôznych kútov našej krajiny a systém štúdia nastavil tak, aby živé prednášky prebiehali raz mesačne. Ohlasy od študentov ukázali, že tento prístup kombinovaný s domácim samoštúdiom je gólom do čierneho. Nebol som ale príliš spokojný s výsledkami, teda úrovňou know-how absolventov tohto kurzu. V žiadnom prípade nie preto, že by boli neschopní či sa neučili, to ani omylom. Som si plne vedomý toho, že každá ryba smrdí od hlavy a zodpovednosť z nemalej časti leží na mojich pleciach. Začlenil som preto do systému štúdia tvorbu myšlienkových máp. Dlhodobo spätné väzby od absolventov a ich študijné výsledky potvrdili, že to bola správna voľba. Vždy sa samozrejme nájdu výnimky, ktorým niečo nevyhovuje alebo sa nepáči, vzhľadom na ich celkový počet ich ale považujme za štatisticky bezvýznamné.

Pretože žijeme v informačnom veku a vývoj spoločnosti sa neustále zrýchľuje, je obzvlášť vo vzdelávaní potreba ísť s dobou. Klasické skriptá veľmi rýchlo nahradil elektronický študijný systém, ktorý rozvíjame dodnes. Má svoje nesporné výhody:

  • Štúdium je dostupné každému, kto vlastní počítač alebo tablet a má k dispozícii internetové pripojenie.
  • V prípade potreby okamžite aktualizujeme informácie v jednotlivých lekciách pri každom kurze. Otvorene tak môžem povedať, že každý turnus každého kurzu je iný, a to predovšetkým na základe týchto priebežných úprav.
  • Máme kontrolu nad tým, kto a ako intenzívne (teda poctivo) študuje. Vieme, ako často sa študent hlási do študijnej sekcie, akú dobu tam trávi, s akou úspešnosťou vykonáva priebežné testy. Pretože je naším primárnym cieľom produkovať absolventov, ktorí skutočne niečo vedia a súčasne sú schopní nazerať na výživu a jej praktickú stránku predovšetkým celostne, je tento systém pre nás nesmierne dôležitý. Na základe toho, že „vidíme“, ako každý účastník kurzu k štúdiu pristupuje, sme schopní niektoré „pomalšie“ a „váhavejšie“ typy povzbudiť v ich snažení, pretože vieme, že sami sa z dôvodu strachu či obáv neozvú.
  • Študujúci majú v každom kurze k dispozícii on-line Poradňu, kde ako lektor odpovedám na ich zvedavé otázky. Má to dve obrovské výhody. Prvá spočíva v rýchlosti a pružnosti systému vrátane anonymity dotazujúceho. Druhú potom fakt, že tieto otázky priraďujeme k jednotlivým lekciám, s ktorými tematicky súvisia. Výrazným spôsobom sa tak rozširuje obsah štúdia vrátane rôznych uhlov pohľadu na čiastkové témy.
  • Pretože sme boli atakovaní stále väčším počtom otázok na možnosť štúdia od mamičiek na materských, ktoré neboli schopné dochádzať na každommesačné školenie, a súčasne aj od ľudí zo zahraničia, nezostalo nám nič iné, než dištančnú formu Poradca pre výživu (a priebežne aj ďalšie väčšie kurzy ) doplniť o rýdze on-line verziu. Obhajoba seminárnej práce vrátane záverečného testu prebiehajú on-line vďaka možnostiam moderných platforiem. Preto u nás môžu študovať ľudia z celého sveta.
  • Aj napriek tomu, že väčšina našich kurzov má pevný študijný poriadok a pri niektorých sú súčasťou on-line štúdia ako náhrada za živé prednášky organizované webinárom, neustále hľadáme možnosti, ako študujúcim vyjsť v ústrety v rámci ich časových možností. On-line systémy podporené našou snahou o osobný prístup nám toto našťastie umožňujú a poskytujú tak skvelú príležitosť študovať on-line so súčasnou plnou podporou zo strany lektora.
  • V priebehu času sme zistili, že objem teórie, ktorý vyučujeme, vysoko prevyšuje praktickú schopnosť vytvárať zmysluplné stravovacie režimy. Z toho dôvodu som v roku 2012 zostavil doskovú hru, na ktorej sa účastníci dištančných kurzov učili pomocou kartičiek s potravinami vytvárať jedálničky pre rôzne situácie. Osobne toto považujem za jeden z najdôležitejších bodov zlomu vo vzdelávaní u nás. Na toto pochopiteľne reagovali študenti z on-line kurzov, ktorí sa dožadovali rovnakej možnosti. Vďaka ich vytrvalej neodbytnosti sa nám podarilo doskovú hru v roku 2015 previesť do on-line aplikácie ZOF, ktorú v súčasnej dobe používame ako študijnú pomôcku takmer vo všetkých kurzoch.

Ako som sa už „posťažoval“ v minulých článkoch, nie všetko sa mi ako lektorovi pozdáva práve z dôvodu odosobnenia a nemožnosti mať priamy kontakt so živými ľuďmi. Trhu je samozrejme jedno, čo sa mi páči alebo nie. Dôležité sú možnosti, ktoré súčasná doba ponúka a ktoré sa ich snažíme využívať aj vo vzdelávaní, a predovšetkým – VÝSLEDKY. Výsledky v podobe rastúceho počtu záujemcov o štúdium, ich spätných väzieb a reakcií, a v neposlednom rade zmeny v ich nákupných a stravovacích zvyklostiach, ktoré vďaka štúdiu u nás naštartovali.

Mgr. Martin Jelínek

Mgr. Martin Jelínek

Čo hovoria o štúdiu naši absolventi

Ing. Alice Mertensová

Kurz "Poradca pre výživu a suplementáciu" mne a mojej rodine veľmi zmenil život. Už veľa rokov som hľadala tú správnu cestu k tomu, aby som sa cítila dobre, bola spokojná so svojou postavou a urobila niečo pre svoju imunitu a zdravie svojich blízkych. Tento kurz sa mi zdal byť tým pravým a už počas prvých týždňov štúdia potvrdil to, čo som od neho očakávala. Vďaka kurzu som nielen pochopila základy fungovania ľudského tela, zdravia a vplyvu potravín naň, ale nazrela aj do množstva ďalších oblastí týkajúcich sa výživy. Odštartoval tak vlastne aj moje snaženie pomáhať nielen sebe a svojim blízkym, ale aj širokej verejnosti. Kurz bol pre mňa určite dobrým a uceleným základom pre ďalšie vzdelávanie v problematike výživy a suplementácie. Odporučila by som ho každému, komu nie je jeho zdravie ľahostajné.

Božena Kratzerová

Verím, že sa v živote nič nedeje náhodou. Bola som na materskej dovolenke a pri čítaní noviniek na internete na mňa vyskočila reklama Kurzy Atac. Keď tomu bolo už po niekoľkokrát, tak som stránky preskúmala bližšie a začalo sa vo mne prebúdzať nadšenie, prečo nie kurz výživového poradcu? Už niekoľko rokov dávam priateľom recepty na celozrnné dezerty, zeleninové jedlá, tipy na liečbu stravou......, ale nemám to nijako odborne podložené, snáď len množstvom kníh v mojej knižnici :) Kurz pod vedením pána Jelínka je zážitkom. Dozvedela som sa súvislosti, ktoré mi schádzali. Spoznala som veľa ľudí naladených na rovnakú vlnu. Získala som dôveru v to, že si môžem plniť sen a stať sa v budúcnosti výživovým poradcom, pretože aj po ukončení kurzu môžete svoje otázky naďalej konzultovať, takže máte aj ďalšiu podporu pri zavedení odbornej prax. Všetkým, ktorí majú podobný sen ako ja môžem kurz jedine odporučiť.

Bc. Andrea Šoltisová

Keď som ležala s tretím rizikovým tehotenstvom v nemocnici, striedali sa mi na izbe mamičky zvanej na cisársky rez. Väčšina z nich mala dôvod cisárskeho rezu „prerastené bábätko“, pretože mali tehotenskú cukrovku a tak nejako tú cukrovku neriešili... Premýšľala som, či to neriešili z dôvodu zlej edukácie alebo zo svojej vôle. Ja sama som s každým tehotenstvom mala aj cukrovku a musím povedať, že pri prvých dvoch tehotenstvách som dostala úplne rozdielne informácie ohľadom diéty. V tom treťom tehotenstve som sa rozhodla riešiť diétu po svojom a musím povedať, že som mala cukrovku najlepšie kompenzovanú. Rozhodla som sa pomáhať aj ostatným ženám vo zvládaní tehotenskej cukrovky, pretože si myslím, že tehotenská cukrovka má v populácii vzostupnú tendenciu, vzhľadom na spôsob života, ktorý vedieme. Do budúcna by som sa chcela hlbšie venovať aj prediabete, ktorý mi bol diagnostikovaný a následne diabetu 2. typu. Aby som "nevarila z vody" (len zo svojich skúseností a informácií získaných pri mojich zdravotníckych štúdiách), zapísala som sa na kurz Sprievodcu výživou pri diabete. Z kurzu som naozaj nadšená, nielen že ma utvrdil v správnosti mojich poznatkov, ale úplne nečakane rozšíril moje obzory ohľadom výživy všetkými výživovými smermi. Veľmi sa mi páči komplexný pohľad na diabetes a riešenie diéty vo všetkých možných štýloch stravovania. Na svoje si príde naozaj každý. Najviac ma bavilo tvorenie jedálnych lístkov v aplikácii ZOF, niektoré boli naozaj orieškom. Kurz sa dá zvládnuť aj s tromi malými deťmi :-) Kurz Ako sa zbaviť závislosti na sladkom je tiež veľmi zaujímavý, hlavne čo sa týka myslenia a nastavenia mozgu. Veľmi ďakujem za kurzy a určite nezostanem len pri týchto dvoch. V pláne mám po prázdninách kurz lowcarb diéty, pretože ma samotnej vyhovuje nižší príjem sacharidov a chcem o tom vedieť čo najviac, hoci bolo už dosť povedané v kurze Sprievodca výživou pri diabete. Ďalej ma láka meditácia a výživa detí. Ešte raz ďakujem za tieto kurzy a teším sa na ďalšie :-).