Štúdium bez stresu

Prevažná väčšina ľudí, ktorí sa dobrovoľne prihlásia do akéhokoľvek kurzu, má tendenciu sa niečo nové naučiť. Majú svoje očakávania, ktoré sú sprevádzané rôznymi emóciami: Okrem nadšenia a určitej formy vzrušenia sa objaví aj strach. Najčastejšie strach z neznáma či pochybností, či štúdium zvládneme. Emócie strachu sú prirodzené pre každého. Predsa len sú súčasťou histórie ľudského rodu dlhé štádiá zvieracieho vývoja, pre ktorých konanie a správanie sú typické pudové a inštinktívne reakcie. Teda také, kde základom ich prejavu je útok alebo útek.

Tieto vlastnosti v sebe nesieme všetci a popravde nie každý s nimi vie konštruktívne pracovať. Za dlhé roky školenia a organizovania kurzov som mal možnosť sa stretnúť s obrovským množstvom ľudí, u ktorých bola na prvý pohľad viditeľná túžba sa vzdelávať v oblasti zdravého životného štýlu. Bez rozdielu úrovne vzdelania mali vnútornú potrebu posunúť sa v tejto oblasti ďalej a vyriešiť problémy, s ktorými sa po určitú dobu trápili. Bohužiaľ sa v určitej fáze svojho snaženia nechali premôcť rôznymi prejavmi strachu, ktoré najčastejšie pramenili z nezvládnutia študijného tempa. Z obáv, aby sa pri žiadosti o rozvoľnenie štúdia neznemožnili, radšej štúdium vzdali.

Takýto spôsob uvažovania je bohužiaľ veľmi častý a osobne ho považujem za nešťastný. Z hľadiska osobného vývoja má prevaha strachu nad konštruktívnym myslením a konaním fatálne následky. Ako človek, ktorého poslaním je podporovať vzdelávanie a snažiť sa prispievať k pokroku, som si toho plne vedomý. Niektoré kurzy v našej ponuke sú z hľadiska ich organizácie veľmi jednoduché a nekladú na študentov žiadne dramatické nároky. Iné sú naopak obsahovo aj štrukturálne náročnejšie a vyžadujú určitú časovú investíciu a pravidelnosť v študijnom prístupe. A práve u týchto dochádza k situáciám, kedy sa zíde niekoľko faktorov a účastník zistí, že nastavené študijné tempo diktované pravidelným prísunom lekcií prestane zvládať.

Tieto situácie treba samozrejme riešiť. Ale nie tak, že v štúdiu prestane pokračovať. Optimálny spôsob je zdvihnúť telefón či napísať e-mail a požiadať o individuálny prístup. Tieto situácie sa dejú pomerne pravidelne, najčastejšie pri kurze Poradca pre výživu, ktorý je najdlhší a obsahovo najnáročnejší. Sme preto na nich organizačne aj administratívne pripravení a vieme vyjsť v ústrety. Robíme to dokonca radi, pretože naším cieľom nie je len „ukoristiť“ študenta, ale predovšetkým ho úspešne doviesť do konca štúdia. Najväčšiu radosť som vždy mal z toho, že môžem osobne na konci kurzu každému študentovi odovzdať certifikát o jeho absolvovaní. Aj napriek tomu, že väčšina záujemcov dnes študuje on-line a certifikáty posielame poštou, sa na našej filozofii nič nezmenilo. Chceme vidieť všetkých účastníkov, ktorí sa do kurzu prihlásia, úspešne absolvovať.

Pokiaľ sa v priebehu štúdia čokoľvek nedarí, vždy sa prosím ozvite. To najmenšie, čo môžeme urobiť, je preradiť vás do iného turnusu a štúdium tak predĺžiť. Prípadne posunieme termín vyhotovenia seminárnej práce či záverečného testu. Nie je dokonca ani povinnosti študovať každý deň, ako si mnohí mylne myslia kvôli tomu, že študijné témy pribúdajú takmer každý deň. Máme síce nastavené určité pravidlá, ktorých rešpektovanie vyžadujeme, neznamená to ale, že je nutné pri lekciách sedieť denne. Z praxe napríklad vieme, že takýchto „poctivcov“ je absolútne minimum pohybujúce sa na úrovni 10 – 20 % zo všetkých študujúcich. Ostatní sa jednoducho prispôsobia svojim vlastným časovým a organizačným možnostiam.

Aby štúdium malo vôbec zmysel, teda v pamäti zostali kľúčové informácie, je potrebné byť v pokoji a vyhýbať sa akýmkoľvek zdrojom stresu, ktorý z pozície svojej sily úspešne znižuje efektivitu nášho snaženia. Je teda nezmysel sa nútiť do spracovávania študijných tém, keď je únava silnejšia ako pozornosť. Alebo sa učiť v prostredí, kde spektrum rušivých vplyvov prebíja svojou hodnotou úroveň vlastnej koncentrácie. S týmito problémami „bojuje“ prevažná väčšina študentov – mamičky na materskej, podnikatelia, športovci, seniori či cestovatelia. Nedovolím si tvrdiť, že ktorákoľvek z menovaných skupín by na tom bola lepšie.

Nech už vám skrížia študijné plány akýkoľvek prejav osudu, myslite na to, že naším cieľom je doviesť vás úspešne do cieľa. Teda naučiť všetko, k čomu sme sa v jednotlivých kurzoch zaviazali.

Vyberte si z našich kurzov

Čo hovoria o štúdiu naši absolventi

Aleš Velich

www.luckyhealth.cz

Najväčšiu hodnotu som objavil až s odstupom času a pribúdajúcou praxou. Pre mňa bol najväčším prínosom komplexný, nestranný pohľad na kvalitu a rozmanitosť potravín v našej krajine. Rozšírila moje základné chápanie možností hodnotenia a celkového pohľadu na telo a osobnosť človeka. Najväčšou pravdou bolo, že len telo klienta má pravdu v tom, čo mu najviac vyhovuje. A všetko sa musí točiť okolo toho, že každý človek je iný a prešiel iným vývojom a potrebuje rozmanitosť a striedmosť v stravovaní.

Mgr. Romana Poláchová

V minulosti som sa nikdy nevenovala zdravej výžive. Až náš hektický život, v ktorom sa snažíme rozdeliť čas medzi stresujúcu prácu a starostlivosť o rodinu, ma prinútil na chvíľu sa zastaviť, poobzerať sa okolo seba a zamyslieť sa nad tým, či všetky tie nevoľnosti, priberanie, ekzémy a rôzne pomaly prichádzajúce ochorenia nemôžu byť čiastočne spôsobené tým, čo jeme. Postupne som začal objavovať význam celostnej medicíny a holistického prístupu k zdraviu a životu. Začal som teda hľadať kurz, ktorý by mi pomohol pochopiť súvislosti a prepojenia, ako to, čo v tele funguje a nefunguje, princíp príčiny a následku. A presne to som zistil na kurze pána Jelínka - spočiatku je tu príval informácií a hlava akoby ich nevstrebávala. Prvé úlohy v rámci vzdelávacej hry zaberú celý večer. Ale pomaly, postupne, s každým ďalším jedlom, sa veci začnú ukladať na svoje miesto. A začnete nachádzať odpovede na svoje vlastné otázky. A tam, kde nevie odpoveď, dostane ju veľmi ľudskou formou od pána Jelínka.Kurz vedený pánom Jelínkom je veľmi dobre pripravený, nabitý užitočnými informáciami, žiaci sú vedení k tomu, aby si sami vyskúšali tvorbu rôznych menu a pochopili súvislosti. Prednášky pána Jelínka sú na veľmi vysokej vedomostnej úrovni a zároveň majú veľmi príjemnú atmosféru; jeho prístup je stále priateľský a ľudský, pričom je vysoko profesionálny. Chcela by som mu poďakovať nielen za všetky vedomosti, ktoré som si z kurzu mohla odniesť, ale aj za obrovskú dávku odvahy a energie, ktorú som tu mohla načerpať a ktorá ma posunula v živote ďalej a oveľa iným smerom :-)

Ivana Brablecová

Kurz Poradca pre výživu bol pre mňa veľkým prínosom, je veľmi komplexný, nabitý informáciami a človek sa dozvie veľa nových a zaujímavých vecí.Keď som rozmýšľala, či sa na kurz prihlásiť, prečítala som si recenzie na webovej stránke kurzu Atac a mala som pocit, že by som ho mohla zvládnuť celkom dobre. Musím priznať, že to pre mňa nebolo také jednoduché, ako to niektorí ľudia vykresľujú. Práca s myšlienkovými mapami bola pre mňa úplne nová, časovo náročná, ale zároveň veľmi zaujímavá. Každý deň som sa tešila na to, čo prinesie ďalšia lekcia. Ráno som si nastavil budík o niečo skôr a pred odchodom do práce som si nedočkavo zapol internet a zvedavo som hltal nové informácie. Nakoniec som to zvládol a dnes sa už môžem pochváliť maturitným vysvedčením. Počas šiestich mesiacov tvrdej práce som si na štúdium tak zvykla, že mi už chýba a už teraz premýšľam o niektorých ďalších kurzoch. Jelinek je vo svojom odbore veľkým odborníkom. Vďaka nemu a jeho ochote podeliť sa o svoje vedomosti a praktické skúsenosti máme my ostatní možnosť osobného a profesionálneho rastu. Všetkým, ktorí ešte stále váhajú, či sa do toho pustiť - vrelo odporúčam.

Ďalšie ohlasy absolventov

Vyberte si z našich kurzov

Späť do sekcie Všetko o štúdiu